28/11/2018

Douwe Egberts waardepunten: koffie voor onze voedselbank!!

Oproep aan alle Apeldoorners om Douwe Egberts waardepunten in te leveren voor koffie voor de voedselbank Apeldoorn!

Met de feestdagen op komst, steekt de Lionsclub Apeldoorn de voedselbank in Apeldoorn de helpende hand toe. Ook dit jaar sluit de voedselbank in Apeldoorn namelijk weer aan bij de landelijke actie voor het inzamelen van Douwe Egberts koffiepunten. De punten worden bij Douwe Egberts verzilverd in pakken koffie die vervolgens worden gedoneerd aan de voedselbank. Vorig jaar leverde dit 4.200 pakken koffie op voor de voedselbank. Tot en met 31 december kunt u uw punten kwijt in de verzamelboxen die op 28 locaties (o.a. supermarkten etc.) in Apeldoorn e.o. te vinden zijn.

Het zijn moeilijke tijden voor veel mensen: niet iedereen profiteert van de goed draaiende economie in Nederland. Duizenden gezinnen leven onder de armoedegrens. Gelukkig kan de voedselbank wekelijks een groep van meer dan tweehonderd gezinnen ondersteunen met een voedselpakket maar daar zit eigenlijk nooit koffie bij. Koffie lijkt een luxe product, maar je kunt je voorstellen dat juist klanten van de voedselbank wel een moment van ontspanning kunnen gebruiken. Een pak koffie in het pakket is een klein gebaar, maar wordt zeer gewaardeerd.

Sinds 2013 organiseert de Lionsclub Apeldoorn de jaarlijkse inzamelingsactie van Douwe Egberts waardepunten. Ook dit jaar weer samen met de vrijwilligers van de Voedselbank. Op de foto is al te zien dat de eerste waardepunten binnen zijn.

De actie wordt dit jaar ook weer gecombineerd met het inzamelen van oud en vreemd geld. De Nederlandse Lions werkgroep Blinden zamelt al jaren oud en vreemd geld in. Dit geld wordt omgewisseld in euro’s en voor iedere 10 euro kan in de derde wereld landen een patiënt die lijdt aan staar worden geopereerd. Heeft u nog oud of vreemd geld liggen? U kunt het tegelijk (liefst in een envelop of een zakje) met de waardepunten inleveren.

Geef uw D.E.-waardepunten dus hun waarde en stel deze ter beschikking aan de voedselbank! En kijk gelijk uw lades en kasten na voor oud en vreemd geld. De bonnen en muntstukken kunnen tot en met 31 december worden ingeleverd.

Meer weten? Bel of mail met:

Lionsclub Apeldoorn

Cor van As