06/09/2017

Lions Club Apeldoorn zet zich actief in voor zwerfjongeren binnen de Gemeente Apeldoorn.

Om te beginnen hebben wij als Lions Club Apeldoorn de doelstelling om samen met de Stichting  Zwerfjongeren Apeldoorn minimaal tien zwerfjongeren deel te laten nemen aan de Midwintermarathon 2018 op het onderdeel de Acht van Apeldoorn.

Doel is om deze kwetsbare jongeren letterlijk en figuurlijk over de streep te halen. Niet alleen de finish halen maar daarna ook concrete “maatwerk” vervolgstappen aanbieden om deze jongeren structureel op weg te helpen. Dit maatwerk wordt gemaakt door de behoeften van de deelnemers in kaart te brengen met hulp van de begeleiders. Op deze manier wordt individueel inzichtelijk gemaakt waar de schoen wrikt en kunnen wij als Lions Club Apeldoorn met ons netwerk vervolgstappen ondernemen.

Deze jongeren worden vervolgens ambassadeurs van de Stichting Zwerfjongeren, ze worden uitgenodigd om andere zwerfjongeren volgend jaar te motiveren voor deze hardloop-uitdaging.

Een interessant boek over de Zwerfjongeren Apeldoorn is geschreven door Marco Betman (initiatiefnemer van de Stichting Zwerfjongeren) en Roelof Rump. Het boek is hier als E-book te downloaden.