21/05/2023

Lions Club Apeldoorn nodigde Dieuwke de Boer, projectleider van Buddy to Buddy Apeldoorn, uit om te vertellen wat haar stichting doet. Achteraf bleek dat niet de enige reden te zijn van haar komst. De Lions namen van deze gelegenheid gebruik om Dieuwke de Boer te verrassen met een cheque ter waarde van € 1.250,00.

Dieuwke was al enige tijd in gesprek met Mark Dekker van Lions Club Apeldoorn om te kijken of een samenwerking mogelijk was. Toen zij uitgenodigd werd om bij de algemene ledenvergadering aanwezig te zijn, dacht zij nog dat ze alleen was uitgenodigd om meer te vertellen over Buddy to Buddy Apeldoorn. Zij sloot haar presentatie af met de hulpvraag: ‘Financiële ondersteuning is altijd fijn om onze activiteiten te ondersteunen, maar wij vinden het ook fijn als er veel meer Nederlandse buddy’s zich aanmelden’.

Ondertussen stond Wichard Bruinink naast Dieuwke om haar te bedanken voor de presentatie. En om haar iets te overhandigen. Dat iets was een cheque ter waarde van € 1.250,00 ter ondersteuning van de activiteiten van Buddy to Buddy Apeldoorn.

Wichard Bruinink lichtte toe dat de bijdrage tot stand is gekomen door de verkoop van de, door de Lions Club Apeldoorn, zelfgemaakte insectenhotels. Deze insectenhotels zijn voor bedrijven en instellingen te koop.

Buddy to Buddy Apeldoorn
Buddy to Buddy Apeldoorn doorbreekt het sociale isolement van naar Nederland gevluchte mensen en vergroten de betrokkenheid van Apeldoornse inwoners door hun aan elkaar te koppelen. Dit doen zij op basis van gelijkwaardigheid en gemeenschappelijk interesses. Zij zijn onderdeel van een landelijke stichting die bouwt aan een wereld waarin mensen maximaal van elkaar mogen verschillen en tegelijkertijd maximaal met elkaar verbonden zijn.