07/12/2023

Hoge energietarieven, stijgende zorgpremies en boodschappen die niet meer te betalen zijn met de feestdagen. De voedselbank heeft u dit jaar meer dan nodig!

Er is een steeds grotere groep mensen die daardoor onder de armoedegrens leeft en noodzakelijk een beroep moet doen op de Voedselbank. Gelukkig ondersteunt de Voedselbank wekelijks meer dan tweehonderdvijftig huishoudens met een voedselpakket. Een bakkie koffie wordt steeds meer gezien als een basisbehoefte maar is een kostbaar onderdeel van de dagelijkse boodschappen. Een pak koffie (of koffie pads) in het pakket van de Voedselbank wordt dan ook als zeer waardevol ervaren.

Help Voedselbank Apeldoorn en lever uw DE-punten in

De Lionsclub Apeldoorn steekt ook dit jaar Voedselbank Apeldoorn de helpende hand toe bij de landelijke actie voor het inzamelen van Douwe Egberts koffiepunten. De punten worden bij Douwe Egberts verzilverd in pakken koffie voor de voedselbank. In 2022 leverde dit maar liefst ruim 3.000 pakken koffie op! Tot en met 6 januari 2024 kunt u uw waardepunten uit alle Douwe Egberts-, Pickwick- en SENSEO pakken kwijt in de verzamelboxen op meer dan 30 locaties (o.a. supermarkten) in Apeldoorn, Beekbergen, Hoenderloo e.o. Deze locaties vindt u hieronder en op de website van de Voedselbank. Natuurlijk kunt u uw waardepunten ook inleveren bij de Voedselbank Apeldoorn, Kanaal Noord 147.

APELDOORN

Albert Heijn Deventerstraat 10 Albert Heijn De Eglantier 234 Albert Heijn Operaplein 110 Albert Heijn Talingweg 169 Aldi Schimmelpennincklaan

Autobedrijf Cor van As Hattemsebeek 61 Bakkerij Schreuder Ordenplein 142  Baptistenkerk Bosweg Boni Asselsestraat

Casa Bonita Anklaarseweg 91  Deka Vlijtseweg 186  Dirk vd Broek Kanaal Noord 17 Drie Ranken Eglantierlaan Foto & Studio Kuipers De Eglantier 308

Goede Herderkerk Asselsestraat 199 Grote Kerk Loolaan 16 Julianakerk Deventerstraat Jumbo Korianderplein 61 Lautenschutz Koninginnelaan 44

Mariakerk Hoofdstraat 18 Plus Budding Zuidbroek Distelvlinderlaan 54 Plus markt Musketiersveld 115 Plusmarkt Snijdersplaats 10 Primera Mercatorplein

Primera Biemolt Asselsestraat 261 Spar Koning Lodewijklaan 168  Voedselbank Kanaal Noord 147

HOENDERLOO

Spar Hoenderloo  Paalbergweg 21

UGCHELEN

Bronkerk Hoenderloseweg 10

BEEKBERGEN

Primera de Damper Dorpstraat 54

UDDEL

Bakkerij Schreuder Garderenseweg 18

Oud en vreemd geld

De Douwe Egberts punten actie wordt dit jaar ook gecombineerd met het inzamelen van oud en vreemd geld. Dit geld wordt omgewisseld in euro’s en voor iedere 10 euro kan in derdewereldlanden een patiënt met staar worden geopereerd. Heeft u nog oud of vreemd geld liggen waar u niets mee doet? U kunt het tegelijk (liefst in een envelop of een zakje) met de koffiepunten inleveren bij de locaties met de verzamelboxen van de Douwe Egberts Punten of bij de bij de Voedselbank, Kanaal Noord 147, 7317 AB.