29/05/2023

Als Lions Club Apeldoorn zijn we enorm trots dat we het project van de nieuwe bushalte bij het Atlant verpleeghuis Heemhof hebben kunnen ondersteunen. Deze unieke bushalte, waar geen bus komt en toch een actieve functie heeft, is speciaal gemaakt voor bewoners met dementie.

Het initiatief kwam van Karen ten Hoven, de eerstverantwoordelijke verzorgende van Heemhof. Zij lichtte toe dat sommige bewoners vaak op zoek zijn naar de bus, omdat ze geloven dat ze naar huis moeten gaan - vaak naar het huis waar ze vroeger met hun ouders hebben gewoond, of omdat ze denken dat hun kinderen van school komen. Deze bushalte in de binnentuin biedt hen een plaats van rust tijdens hun zoektocht.

Toen het verpleeghuis contact opnam met de gemeente Apeldoorn voor een bushokje, was de gemeente zeer behulpzaam en doneerde een niet langer gebruikt bushokje aan Heemhof. Echter, er waren ook kosten voor het transport, hijsen en installeren van het bushokje, waarvoor Heemhof geen financiële middelen had. Daarom zijn ze op zoek gegaan naar sponsors. Bouwbedrijf Schaufeli en hijs- en transportbedrijf Albert van de Scheur namen een deel van de kosten voor hun rekening, en wij, als Lions Club Apeldoorn, waren verheugd om het resterende bedrag te kunnen dekken.

Deze maand werd het bushokje in de tuin geplaatst. Locatiemanager Judy Tokkie deelde met ons haar dankbaarheid en benadrukte dat de bushalte bijdraagt aan een eigen omgeving voor de bewoners, wat hun kwaliteit van leven ten goede komt. Als Lions Club Apeldoorn zijn we enorm blij dat we konden bijdragen aan dit prachtige project en we kijken uit naar de voortdurende positieve impact op de bewoners van Heemhof.